Ga naar de inhoud

Eline als klassen-
assistent bij de kleuters

Eline vertelt haar verhaal als kleuterjuf

Sinds 2021 werkt Eline als jobcoach-cliënt bij Het Octaaf, een basisschool in Elburg. Hier staat zij samen met juffen Dineke en Relinde op maandag en donderdag voor de kleuterklas. Eline is klassen-assistent en onmisbaar voor de school.

Vragen? Neem contact met ons op
0341 46 78 20

Eline als klassen-
assistent bij de kleuters

Eline vertelt haar verhaal als kleuterjuf

Sinds 2021 werkt Eline als jobcoach-cliënt bij Het Octaaf, een basisschool in Elburg. Hier staat zij samen met juffen Dineke en Relinde op maandag en donderdag voor de kleuterklas. Eline is klassen-assistent en onmisbaar voor de school.

Vragen? Neem contact met ons op
0341 46 78 20

“Toen Eline op sollicitatiegesprek kwam, was ik gelijk onder de indruk”, vertelt Dineke, juf op Het Octaaf in Elburg. “De connectie tussen ons is vanzelfsprekend. Zij heeft gigantisch veel liefde voor de kinderen en dat vind ik prachtig om te zien.” Eline werkt bij Het Octaaf, een basisschool in Elburg. Hier is zij elke maandag en donderdag klassen-assistent van groep 0, 1 en 2.

Werken voor de klas

“Ik ben kleuterjuf, dus ik heb mijn droom bereikt”, vertelt Eline trots. Eline vindt het vooral heel leuk om kinderen te helpen bij hun ontwikkeling, zoals het leren van letters. “Bij ons zijn ze veel op een spelende manier aan het ontdekken. Het liefste buiten, maar als dat niet kan, doen we het binnen”, vertelt Relinde, juf bij Het Octaaf. “We proberen op een ontdekkende manier iets mee te geven aan de kinderen.”

Dat Eline mag helpen bij de ontwikkeling van kinderen door middel van samen puzzelen of helpen letters leren, vindt zij fantastisch. “Alles is leuk, maar mijn voorkeur heeft de kleuters”, vertelt Eline lachend. “Ik krijg kleurplaten en knuffels van de kinderen en zij noemen mij juf. Het is hier een warm bad, ik heb het altijd heel erg naar mijn zin op werk door de kinderen en collega’s.”

Toen Eline net bij Het Octaaf kwam werken, vond ze even wennen. De eerste periode was zij veel aan het observeren hoe dingen gaan en hoe ze dingen moet aanpakken, maar inmiddels wil zij niet meer anders. “Ik vind het heel fijn dat kinderen hier zelf kunnen ontdekken: het wordt hen niet opgelegd”, legt Eline uit. “Op mijn eerdere werk waren er meer regels en dat er hier veel vrijheid is, vind ik fijn in mijn werk.”

Visie van de jobcoach

“Eline is 200% inzet”, zegt Erwin, de jobcoach van Eline. Hij ziet hoe Eline hier met open armen wordt ontvangen. “Het contact met school is positief en al snel ging alles op een ontspannen manier.” Erwin vindt het mooi om te horen hoe positief de juffen over haar zijn en hoe zij haar ondersteunen in haar werk. “Het is mooi dat de school deze jobcoachplek beschikbaar stelt voor Eline. Dit zorgt voor uitdaging.”

Dankbaarheid bij collega’s

Eline werkt samen met juffen Dineke en Relinde. “We proberen Eline tegenmoet te komen dat ze kan doen wat zij leuk vindt. Het is belangrijk dat zij plezier heeft in haar werk”, zegt Dineke. “Ze sluit aan bij vergaderingen, helpt kinderen in groepjes en is een waardevolle collega.” Relinde vult haar aan: “We zijn dankbaar voor haar hulp en aanwezigheid.”

Dineke en Relinde vertellen hoe zorgvuldig Eline is. Zij deelt belangrijke zaken niet openbaar en soms stelt zij verhelderende vragen. “Eline is onze tweede juf”, zegt Relinde. “Ze ziet wat er gebeurt en houdt zichzelf continu bezig. Eline zie je niet stilzitten.”

“Eline is een waardevolle collega. Ze vindt haar eigen weg in de klas, dat doet ze heel erg goed”, zegt Dineke. “Eerder wilde ze graag hulp, maar nu is zij zelfstandig. Ze hoort erbij en je merkt ook aan de kinderen dat het vanzelf gaat. Wij zijn blij met Eline!”