Luisteren naar onze cliënten
Wat vinden cliënten belangrijk? Dat kunnen we natuurlijk het beste aan jou vragen. Daarom werken we met de methode ‘Dit vind ik ervan’. We stellen je allerlei vragen. Wat vind jij belangrijk? Hoe tevreden ben je daarover? Wat vind je van de ondersteuning? Wat wil je veranderen? We verzamelen de ervaringen van alle cliënten. Zo weten we wat jij belangrijk vindt. We kunnen dan nog beter voor jou werken.
Medewerkers: leren en ontwikkelen
De kwaliteit van zorg is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de medewerkers. We vinden het belangrijk dat medewerkers zich gewaardeerd voelen. Dat ze hun talenten gebruiken. En dat ze een leven lang kunnen leren en ontwikkelen. Samen maken we het waar: goede zorg leveren.
Tweejaarlijks houden we een medewerkersonderzoek. Careander mag zich één van de beste werkgevers in de zorg noemen.
Kwaliteit in beweging
We meten de ervaringen van cliënten en medewerkers. Ook hebben we objectieve gegevens in de organisatie. Zo krijgen we een goed beeld. Wat gaat goed? Waar kan beter? Dat is een doorlopend proces van meten, evalueren en verbeteren. We beschrijven welke kwaliteit we willen leveren en handelen daarnaar. Vervolgens meten we hóe we handelen. Dit evalueren we regelmatig.
Externe ISO-toetsing
Careander is ISO- gecertificeerd. Dit betekent dat al onze medewerkers werken volgens de kwaliteitsnormen ISO 9001:2015. Daarmee laten we zien dat we voldoen aan de kwaliteitseisen voor goede en veilige zorg. Jaarlijks wordt Careander hierop getoetst door de certificerende instantie Certificatie in de Zorg.
Kwaliteitskaders
Careander ondersteunt zowel cliënten vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) als uit het sociaal domein. We werken samen met gemeentes en hebben te maken met diverse landelijke kwaliteitskaders.